Communication



Check-out hotel reservations.


Receptionist: Good evening, sir. Can I help you?
สวัสดี ตอนเย็น ค่ะ ฉัน สามารถ ช่วย คุณ ได้ไหมค่ะ (มีอะไรให้รับใช้)

Guest: Good evening. I’d like to check in, please.
สวัสดี ตอนเย็น ผม ต้องการ เช็คอิน ครับ

Receptionist: Do you have a resevation?
คุณ ได้ ทำการจองไว้ ใช่ไหม

Guest: Yes, it’s in the name of John Kay.
ครับ ในนาม ของ จอห์น เค

Receptionist. Ah yes, Mister Kay. Could you fill this out, please? Will you need a newspaper in the morning?
อา ใช่ค่ะ คุณ เค ช่วย กรอก อันนี้ ให้หน่อย ค่ะ คุณ ต้องการ หนังสือพิมพ์ ใน ตอนเช้า ไหมคะ

Guest: No, thank you.
ไม่ ขอบคุณ

Receptionist: How you will be paying?
คุณ จะ ชำระ อย่างไร

Guest: By credit card.
โดย บัตร เครดิต

Receptionist: Here is your key. Your room is 223.
นี่ คือ กุญแจ ของคุณ ห้อง ของคุณ คือ 223

Guest: Where is my room?
ห้อง ของผม อยู่ ที่ไหน

Receptionist: The bellboy will take your bags and show you to your room. Enjoy your stay Mr. Kay.
พนักงานยกกระเป๋า จะ เอา(ยก) กระเป๋า ของคุณ และ จะ พา คุณ ไปที่ ห้อง ของคุณ ขอให้ มีความสุข ในการพักผ่อนนะคะ คุณ เค

Guest: Thank you.
ขอบคุณ

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น